Om arbetsplatsen
Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga – det är vår vision! Demokrati och medborgarservices uppdrag är att stötta stadens verksamheter i att utveckla och utföra service till boende, besökare och företag samt i att skapa förutsättningar för invånarnas demokratiska delaktighet och inflytande. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, ger metodstöd för service- och demokratiutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler som till exempel goteborg.se. Vi driver stadens medborgarkontor, Teckenspråksforum, Regnbågshuset och Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. Vi erbjuder också konsumentrådgivning och budget- och skuldrådgivning. Dessutom ansvarar vi för Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet. På vår förvaltning är vi drygt 250 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Vill du driva och utveckla ekonomifrågor och intern service i en förvaltning i ständig utveckling? Nu söker vi en chef för avdelningen ekonomi och intern service.
Som avdelningschef ingår du i förvaltningsledningen och rapporterar till förvaltningsdirektören. Du har personal-, budget- och verksamhetsansvar. Du leder avdelningen för ekonomi och intern service som består av tio medarbetare fördelade på funktionerna ekonomi, IT, administration och dataskydd. Du har direkt ledarskap för tre ekonomicontrollers och en enhetschef.
Du leder arbetet, utvecklar och förbättrar ekonomiprocesser samt ansvarar för att ta fram uppföljningar, beslutsunderlag och analyser inom området. Du driver ekonomistyrningen på förvaltningen och tillsammans med förvaltningsledningen arbetar du strategiskt för att på bästa sätt bidra till förvaltningens uppdrag och ansvar. Du ansvarar för att lägga ekonomiskt hållbara budgetar och långsiktiga ekonomiska planer. Förvaltningen har en central roll som innebär att stödja Göteborgs Stads olika verksamheter och du har därför flera olika finansieringsmodeller att förhålla dig till.
Arbetet växlar mellan att hantera strategiska och operativa frågor inom ansvarsområdet. Du säkerställer att dina medarbetare har goda förutsättningar och är välinformerade. I uppdraget ingår också att arbeta i Göteborgs Stads olika nätverk vilket ger dig möjligheten att påverka utvecklingen av gemensamma frågor.
Du stödjer förvaltningsdirektören i strategisk ledning och styrning av de förvaltningsgemensamma processerna inom dina områden. Du medverkar aktivt i förvaltningens samlade utvecklingsarbete, framför allt inom stödavdelningarna, tillsammans med avdelningscheferna för HR samt kommunikation och kansli.
Kvalifikationer
Vi söker dig med genomförd universitets- eller högskoleutbildning om minst tre år, med inriktning ekonomi så som förvaltningsekonom, civilekonom alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig.
Vi vill att du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inklusive ekonomistyrning, budget och uppföljning, gärna i en politiskt styrd organisation. Vi vill också att du tidigare arbetat som chef med personal-, budget- och verksamhetsansvar och att du som chef ingått i ledningsgrupp på högre nivå.
Har du erfarenhet av att leda och driva utvecklingsarbete är det meriterande, likaså erfarenhet av att säkerställa ändamålsenlig drift av lokaler och IT.
För att lyckas och trivas med uppdraget behöver du vara bra på att kommunicera på ett sätt så att du får gehör för idéer och som kan skapa delaktighet och förtroende såväl inom som utanför förvaltningen. Du är socialt trygg, står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.
Det är också viktigt att du är lyhörd, har god analytisk förmåga och kan se verksamheterna ur ett helhetsperspektiv. Du kan sätta ditt ansvarsområdes betydelse i ett större sammanhang och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Varaktighet: Tills vidare
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Göteborgs Stad med Jurek Recruitment & Consulting. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Maria Holmberg, maria.holmberg@jurek.se och Malin Hellner, malin.hellner@jurek,se. Skicka in din ansökan genom länken i annonsen. Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via epost. Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök senast: 2024-10-12
Referensnummer: C201383
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Arbetstid: Dagtid
Kontakt
Kontaktperson
Eva Englund, Förvaltningsdirektör
031-365 00 23
Fackliga företrädare
Håkan Eriksson, Sacorådet/Akavia
0736-66 07 19
Robert Hytti, Vision
robert.hytti@demokratimedborgarservice.goteborg.se
Övrigt
Vi erbjuder en arbetsplats med en kund- och serviceorienterad arbetsplatskultur med verksamheter i kontinuerlig utveckling. Vi har medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Förvaltningens lokaler ligger centralt i Göteborg.
Vi vill att vår förvaltning ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Område |
Göteborg |
Anställning |
Tills vidare |
Omfattning |
Heltid |
Vi söker dig som har flera års dokumenterad erfarenhet inom försäljning, med fördel inom bygg- eller industribranschen.
Jurek,
Göteborg,
12 september
You have worked within technical sales or similar roles for +3 years, ideally in cross-functional teams.
Jurek,
Knivsta,
12 september
Vi ser att du har flera års erfarenhet av kredithantering och eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning.
Jurek,
Stockholm,
12 september
Vi söker dig med en civilekonomexamen eller motsvarande och några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.
Jurek,
Stockholm,
12 september
Vi söker löneadministratörer både för direktrekrytering till våra kunder samt för kortare och längre uppdrag.
Jurek,
Stockholm,
12 september
Vi söker dig som har en examen inom ekonomi och har erfarenhet från självständigt redovisningsarbete.
Jurek,
Stockholm,
6 september
I rollen som Accountant /Redovisningsekonom ingår du i ett team som stöttar samtliga nordiska länder.
Jurek,
Solna,
6 september
Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att ha en central roll i kundens verksamhet.
Jurek,
Stockholm,
6 september
Vi söker dig som har en affärsförståelse, är analytisk och noggrann.
Jurek,
Stockholm,
6 september
Som avdelningschef ingår du i förvaltningsledningen och rapporterar till förvaltningsdirektören.
Jurek,
Göteborg,
5 september
Vi söker en driven och engagerad person som är duktig på att kommunicera, både med kunder och kollegor.
Jurek,
Stockholm,
5 september
Som affärsanalytiker fungerar du som länken mellan Kundtjänst och andra intressenter.
Jurek,
Stockholm,
4 september
Vi söker dig med ett par års erfarenhet av administrativt arbete inom aktie- och fondhandel.
Jurek,
Stockholm,
4 september
As the Training Admin Support you will have various admin topics.
Jurek,
Sollentuna,
4 september
Du har akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller motsvarande kunskaper erhållna genom mångårig yrkeserfarenhet.
Jurek,
Kalmar,
4 september
I rollen som Administrative Manager & Partner Assistant kommer du att arbeta brett med administration.
Jurek,
Stockholm,
4 september
Du har examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom relevant område, exempelvis ekonomi eller finans.
Jurek,
Stockholm,
4 september
We are looking for a Financial Administrator to our client within the Automotive industry in the premium segment.
Jurek,
Sollentuna,
3 september
Vi söker dig som har en civilekonomisk examen och goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt ett intresse för system.
Jurek,
Linköping,
3 september
As an accounting assistant you will be responsible for parts of the accounts receivable for the Nordic market.
Jurek,
Sollentuna,
3 september
Vi söker dig som har en utbildning som Civilekonom och med minst av 5 års erfarenhet av rollen som Controller.
Jurek,
Uppsala,
2 september
Du ska ha akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller motsvarande kunskaper erhållna genom mångårig yrkeserfarenhet.
Jurek,
Kalmar,
2 september
Det är ett krav att du tidigare har arbetat som Controller, och att du är en van användare av ekonomisystemet Hypergene.
Jurek,
Uppsala,
30 augusti
Som socialsekreterare ansvarar du för att stödja individer som ansöker om ekonomiskt bistånd.
Jurek,
Tjörn,
30 augusti
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% och förväntas starta så snart möjligt (september) och pågår tom. 2024-12-31.
Jurek,
Uppsala,
29 augusti
Till denna tjänst söker vi dig som har arbetat som organisationskonsult tidigare, och har gjort liknande projekt med goda resultat.
Jurek,
Göteborg,
27 augusti
I rollen kommer du att vara ett stöd för både jurister och personalchef och du kommer även att supportera vår ekonomiavdelning.
Jurek,
Malmö,
26 augusti
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med ekonomiskt bistånd och är bevandrad i gällande lagstiftning.
Jurek,
Tjörn,
22 augusti
För detta uppdrag söker vi en senior lönespecialist med tidigare ledarerfarenheter.
Jurek,
Stockholm,
22 augusti
Du har en utbildning inom ekonomi och har några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiskt arbete.
Jurek,
Stockholm,
21 augusti
Du arbetar strukturerat, självständigt och målstyrt med aktiviteter, kundutveckling samt säljbudget och uppföljning.
Jurek,
Göteborg,
20 augusti
Vi på Jurek erbjuder dig som konsult spännande utmaningar där du får möjlighet att utvecklas inom lön.
Jurek,
Stockholm,
20 augusti
Som HR-chef på ANDRITZ AB har du en nyckelroll där du är ansvarig för både strategiska och operativa HR-uppgifter.
Jurek,
Solna,
20 augusti
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete som ekonomiassistent och vill fortsätta utvecklingen inom ekonomi.
Jurek,
Stockholm,
20 augusti
Arbetstiderna är mellan 8-17 måndag-torsdag och 8-15 på fredagar med möjlighet till viss flexibilitet.
Jurek,
Södertälje,
20 augusti
Vi söker dig som har erfarenhet från byrå och har jobbat självständigt med egna kunder i hela redovisningsprocessen.
Jurek,
Stockholm,
20 augusti
Du erbjuds ett konsultuppdrag med omfattning heltid 100 % alternativt minimum 75 %.
Jurek,
Boden,
20 augusti
Du är en positiv person som har ett öga för detaljer och kan vid en stressad situation prioritera rätt arbetsuppgifter.
Jurek,
Stockholm,
20 augusti
Ett konsultuppdrag med omfattning heltid 100 % alternativt minimum 75 %.
Jurek,
Boden,
15 augusti
I rollen som konsult erbjuds du flexibla uppdrag med möjlighet att arbeta med olika kunder och branscher.
Jurek,
Göteborg,
15 augusti
Du är en pedagogisk, noggrann, problemlösande person som tar ansvar, strukturerar och driver processer framåt.
Jurek,
Göteborg,
15 augusti
Som Controller arbetar du med att översätta produktionsverksamhet till siffror för att på ett pedagogiskt sätt förklara för våra ledare ...
Jurek,
Uppsala,
22 juli
Vi utgår från att du har en god analytisk förmåga och är en noggrann, strukturerad och resultatinriktad person, som ser till helheten.
Jurek,
Stockholm,
12 juli
Du har god förståelse för redovisningstekniska frågor och är van att ha både intern och extern kontakt.
Jurek,
Stockholm,
11 juli
Vi söker en controller med god kunskap och erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning.
Jurek,
Stockholm,
10 juli
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet i liknande roll.
Jurek,
Stockholm,
10 juli
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och minst 2 - 3 års erfarenhet inom redovisning.
Jurek,
Solna,
9 juli
Vi söker dig som är en engagerad och erfaren ekonom, som brinner för att arbeta med moms, redovisning och ekonomisk analys.
Jurek,
Stockholm,
9 juli
Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till vår kund på ett konsultuppdrag med omfattning 100 %.
Jurek,
Stockholm,
9 juli
Din insats kommer vara viktig och bidra till bankens fortsatta framgång och tillförlitlighet på marknaden.
Jurek,
Stockholm,
8 juli
Som avdelningschef ingår du i förvaltningsledningen och rapporterar till förvaltningsdirektören.
Jurek,
Göteborg,
5 september
Din insats kommer vara viktig och bidra till bankens fortsatta framgång och tillförlitlighet på marknaden.
Jurek,
Stockholm,
8 juli
Som avdelningschef har du övergripande verksamhets-, personal-, arbetsmiljö - och resultatansvar.
FMV,
Stockholm,
26 augusti
I rollen som Administrative Manager & Partner Assistant kommer du att arbeta brett med administration.
Jurek,
Stockholm,
4 september
Du har god förståelse för redovisningstekniska frågor och är van att ha både intern och extern kontakt.
Jurek,
Stockholm,
11 juli
Vi söker dig som har en affärsförståelse, är analytisk och noggrann.
Jurek,
Stockholm,
6 september
Vi söker dig som är erfaren som chef eller från en arbetsledande roll som exempelvis projektledare.
FMV,
Stockholm,
2 september
Du är en positiv person som har ett öga för detaljer och kan vid en stressad situation prioritera rätt arbetsuppgifter.
Jurek,
Stockholm,
20 augusti
Vi ser att du har flera års erfarenhet av kredithantering och eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning.
Jurek,
Stockholm,
12 september
As the Training Admin Support you will have various admin topics.
Jurek,
Sollentuna,
4 september